EĞİTİM YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS VEYA DOKTORA PROGRAMINA BAŞVURMAYI DÜŞÜNEN ADAYLARA DUYURU/OKUMA LİSTESİ

EĞİTİM YÖNETİMİ YÜKSEK LİSANS VEYA DOKTORA PROGRAMINA BAŞVURMAYI DÜŞÜNEN ADAYLARA DUYURU

Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı okuma listesine ulaşmak için buradaki bağlantıya tıklayınız.

Eğitim Yönetimi Yüksek Lisans ve Doktora Programları İle İlgili Bilgiler

Değerlendirme (*)

ALES                                 : %50                                        Bilimsel Değerlendirme   :  %15

Mülakat                             : %15                                        Transkript                         :  %20

* Yabancı uyruklu öğrenciler için değerlendirme puanları: ALES:%15, Bilimsel Değerlendirme: %30, Mülakat: %15, Transkript: %40. Sınav tarihleri ve kontenjanlar Eğitim Bilimleri Enstitüsünün web sayfasından takip edilebilir. (http://ebe.marmara.edu.tr/).

Bilimsel değerlendirme sınavı ve mülakatlarda adaylara, eğitim yönetimi alanının başlıca kavram ve kuramları ile sosyal bilim araştırma metodolojisi hakkında sorular yöneltilmektedir.

Bu programlara farklı bir lisans ve yüksek lisans programından kaydolan öğrenciler bilimsel hazırlık dersleri alırlar.

HER İKİ PROGRAM İÇİN OKUMA LİSTESİ

Temel Okumalar: YÜKSEK LİSANS ve DOKTORA (Alfabetik sıra)

 

·        Alpaydın, Y. (2018). Geleceğin Türkiye’sinde Eğitim. İLKE İlim Kültür Eğitim Derneği.

·        Bakioğlu, A. (Ed). (2016). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi. Ankara: Nobel.

·        Creswell, J. W. (2017). Eğitim araştırmaları. İstanbul: EDAM Eğitim Danışmanlığı ve Araştırmaları Merkezi.

·        Çetin, M. (2017). Güncel Liderlik Kuramları. Ankara: Nobel.

·        Hoy, W. K., Miskel, C. G. & Turan, S. (2010). Eğitim Yönetimi; Teori, Araştırma ve Uygulama. Ankara. Nobel Akademik Yay.

·        Levent, A. F. & Övür, M. (2019). Eğitim Hukuku. Ankara: Nobel Akademik Yay.

·        Özdemir A. (2022). Yükseköğretimde Stratejik Yönetim: Alternatif Uygulama Modeli. Detay Yayıncılık, Ankara.

 

Temel Okumalar: DOKTORA (Alfabetik sıra)

·        Bakioğlu, A. & Baltacı, R. (2010). Akreditasyon: eğitimde kalite. Ankara: Nobel.

·        Çetin, M. (2020). İnovasyon Yönetiminde Stratejiler ve Süreçler. Ankara: Nobel.

·        Karataş, İ.H. ve Kellevezir, I. (2021). Eğitim Planlaması. Elazığ: Asos Yayınları.

·        Levent, A. F. (Ed). (2022). Eğitimde Ahlak ve Etik. (3. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yay.

·        Özdemir, A., (Ed.). (2022), Karma Yöntem Araştırmaları (Farklı Tipolojilere Ait 13 Desen). Detay Yayıncılık, Ankara.

·        Robbins, S. P., & Judge, T. A. (2022). Örgütsel Davranış (İ. Erdem, Çev.). Ankara: Nobel.

 

İleri Okumalar (Alfabetik sıra)

·        Açıkalın, A. (2016). Okul Yöneticiliği: Teknik ve Toplumsal Yönleriyle. Ankara:Pegem Akademi.

·        Bakioğlu, A. & Baltacı, R. (2010). Akreditasyon: eğitimde kalite. Ankara: Nobel.

·        Bakioğlu, A. & Kurnaz, Ö. (2010). Araştırmada kalite. Ankara: Nobel.

·        Bursalıoğlu, Z. (2016). Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış. Ankara: Pegem Akademi.

·        Çelikten, M. & Özbaş, M. (Ed). (2014). Eğitim Yönetimi. Lisans Yayıncılık, İstanbul.

·        Çetin, M. & Çayak, S. (2018). Sürdürülebilir Liderlik. Ankara: Nobel.

·        Çetin, M. (2014). Öğrenen Okullar. Ankara: Nobel.

·        Çetin, M. (Ed.) (2020). Girişimcilikte Güncel Paradigmalar. Ankara: Nobel.

·        Çetin, M. (Ed.) (2020). Yükseköğretimde Hesap Verebilirlik. Ankara: Nobel.

·        Çetin, M. Ö. (2004). Örgüt Kültürü ve Örgütsel Bağlılık. Ankara: Nobel.

·        Gümüş, A. (Ed). (2019). Türkiye’de Eğitim Politikaları. Ankara: Nobel Akademik Yay.

·        Gümüş, E. & Şişman, M. (2014). Eğitim Ekonomisi ve Planlaması. Ankara: Pegem Akademi.

·        Kaya, Y. K. (2009). İnsan Yetiştirme Düzenimiz. Ankara: Pegem Akademi.

·        Levent, A. F. (2020). Etik ve Hesap Verebilirlik Bağlamında Akademik Özgürlük. Ankara: Nobel

·        Levent, A. F. (2020). Yükseköğretimde Etik. Ankara: Nobel Akademik Yay.

Prof. Dr. Münevver Çetin

EYD Program Başkanı

                                                                                                                 

HIZLI ERİŞİM